W życiu motywują oraz inspirują nas różne osoby, rzeczy, sytuacje. Ale najsilniejszą motywacją jest obserwowanie z bliska tego, jak inna osoba pnie się w górę i osiąga sukces. Wtedy myślimy „Ja też tak chcę! Ja też mogę to osiągnąć!”. I bądźmy szczerzy – silnie motywują nas inne kobiety, które od zawsze były uważane za słabą płeć. I to właśnie o nich powstał ten artykuł. Poznaj Kobiece Biznesy Online, które działają legalnie i inspirują inne Kobiety do uwierzenia w siebie i swoją moc.
Kampania społeczna – o co chodzi?
Kiedy rozpoczęłam planowanie roku 2021 w LBO i przyszedł czas na marzec, pomyślałam, że to idealny moment, aby wesprzeć swoimi działaniami inne kobiety. Wtedy pojawił się pomysł na webinar oraz akcję „Kobiece biznesy online. Legalnie”. W końcu nic nie motywuje kobiety bardziej niż druga kobieta, która prężnie działa i się rozwija.
Zawsze działa to inspirująco oraz motywująco. Wówczas inne kobiety, także pragną spróbować, zacząć budować swój biznes. Jednakże w tym całym szaleństwie, nie można zapomnieć, że bez działań zgodnych z prawem, nie ma mowy o żadnym legalnym biznesie. Bez legalnego biznesu nie ma mowy o…legalnym biznesie ?
Dlatego w ramach mojej kampanii edukacji prawnej kobiet: „Kobiece biznesy online. Legalnie”, chcę pokazać kobietom, że mogą wziąć sprawy w swoje ręce i działać, budując stabilny biznes online. Lecz pierwsze, o co muszą zadbać to działanie zgodnie z literą prawa.
Poprzez przykład i doświadczenie innych kobiet, prowadzących już własne biznesy, pozostałe kobiety mają okazję zobaczyć, że prowadzenie biznesu jest często trudne, ale… możliwe!
Wywiady z kobietami biznesu odpowiadają na najważniejsze obawy czy obiekcje kobiet i dają podpowiedzi, jak sobie z nimi poradzić.
Posty i karuzele w social mediach
W ramach kampanii edukacji prawnej tworzę posty w moich kanałach w social mediach, skierowane do:
- wirtualnych asystentek,
- branży handmade,
- branży beauty,
- kobiet edukujących w biznesie online (marketing/ finanse/ IT).
W postach tych wskazuje legalne sposoby rozwiązywania problemów, jakie pojawiają się w danej branży. Możemy działać w pewnym poczuciu sprawiedliwości, kiedy klient nie jest wobec nas w porządku, ale należy wiedzieć jak zrobić to tak, aby te działania w żaden sposób nie naruszały przepisów prawa.
Wywiady z kobietami biznesów online
I wreszcie wywiady – one mają być źródłem inspiracji. Nie tylko do tworzenia biznesu online, ale również, . a właściwie – przede wszystkim do uczenia się na błędach innych. Bo w każdym biznesie zdarzają się potknięcia i porażki. To nieuniknione. Ale najważniejsze to wyciągać z nich lekcję i wnioski.
Jestem pewna, że przykład innych kobiet pomoże Ci rozwinąć kompetencje osobiste i zawodowe, a zdobyta wiedza pokona strach przed ruszeniem z miejsca.
Wierzę, że wiedza oraz doświadczenie kobiet, które zgodziły się na wywiady, będą niezwykle wartościowe dla Ciebie oraz że wyniesiesz z nich cenną lekcję dla siebie. Bo jak się uczyć to od najlepszych! 🙂
Każda z nich odpowiedziała na podobne pytania. Dzięki temu, poznasz zupełnie różne punkty widzenia, które z pewnością Cię zainspirują.
Już nie przedłużając, przedstawiam pierwsze #powerwomen, które chciały podzielić się właśnie z Tobą swoją drogą na szczyt.
Monika Kamińska i walka z poliestrem, czyli dochodowy biznes z misją
Co daje Ci największą satysfakcję w prowadzeniu biznesu i
motywuje do rozwoju?
Mnie motywuje sam proces rozwoju. Prowadzenie własnej, szybko rozwijającej się firmy, wymaga ode mnie ciągłego rozwoju, doskonalenia się, zdobywania nowej wiedzy i umiejętności. Każda nauka takiej nowej rzeczy jest dla mnie najbardziej kuszącą nagrodą w codziennej pracy.
Co było dla Ciebie największą blokadą w rozpoczęciu własnego
biznesu? Jak ją pokonałaś?
Prawdopodobnie tak jak u większości osób: strach, że sobie nie poradzę. Tyle że ja się tego strachu nie pozbyłam, tylko działałam pomimo niego. Cały czas się bałam, w sumie nadal się boję, bo co kwartał mam coraz większą firmę. Ale boję się i działam.
Co najbardziej Cię zaskoczyło w prowadzeniu biznesu online?
To już zaskoczyło mnie wiele lat temu, ale wciąż było to największe zaskoczenie i do tej pory jest aktualne: newslettery cały czas działają 🙂 Tylko, trzeba mieć na nie pomysł.
Jak planujesz swój rozwój i rozwój swojej marki w 2021 roku?
Obecnie zajmuje się pracą nas strukturalizowaniem pracy wszystkich osób w mojej firmie. Mam już ponad 20 współpracowników, do tego dochodzi ponad 10 zewnętrznych szwalni i podwykonawców. Jest tego dużo i muszę to poukładać systemowo od podstaw, żeby nie zrobił się za duży bałagan.
Co poradziłabyś innym kobietom, które dopiero rozpoczynają
budować swój biznes online?
Jak najwięcej się uczyć.
MONIKA KAMIŃSKA
Właścicielka marki Monika Kamińska.
Sześć lat temu dowiedziałam się, czym różni się wełna od poliestru,
zakochałam się w naturalnych tkaninach i powołałam do życia własną markę.
Zaczynałam od sprzedaży dwóch wełnianych sukienek, które sama
pakowałam i wysyłałam do klientów z pokoju w domu swoich rodziców. W
ciągu tych sześciu lat moja firma zamieniła się z małej w średnią. Obecnie
mam butik przy ulicy Niecałej 7 w Warszawie, w którym oferuję
ubrania, buty i akcesoria ready-to-wear oraz oferujemy usługę szycia
miarowego.
Moje zdjęcia pojawiły się m.in. w „Vogue Italia”, „British Vogue”, „Vogue
Paris”, „GQ”, „L’Officiel” czy „Harper’s Bazaar”, a mój rekordowy obrót
dzienny wyniósł 220 000 zł. Prywatnie uwielbiam piosenki Agnieszki
Osieckiej, bieganie oraz pizzę neapolitańską (bez ananasa!).
Dominika Waksmundzka, czyli pomoc w spełnianiu marzeń o pięknej sylwetce
Co daje Ci największą satysfakcję w prowadzeniu biznesu i motywuje do rozwoju?
Największą satysfakcję w prowadzeniu biznesu dają mi osiągane efekty. Nie widać ich oczywiście na pierwszy rzut oka, ale po ciężkiej, regularnej i przemyślanej pracy, z perspektywy czasu widzę, co się wydarzyło, jak mój biznes idzie do przodu. To też za sprawą tego, że mierzę swoje efekty. Wiem, od czego zaczynałam. Przeważnie od liczby 0, ale z czasem widzę, jak ta liczba rośnie w setkach, a nawet w tysiącach.
Jeśli chodzi o motywację do rozwoju, to są to moi podopieczni. Motywują mnie ich efekty, osiągnięcia i zmiana na lepsze. Codziennie dostaję przynajmniej kilka wiadomości z podziękowaniami, przez co tryskam energią i mogę się nią dzielić z innymi. Tak naprawdę większość pomysłów na rozwinięcie mojej firmy Forma na lata jest od moich podopiecznych, dziewczyn, które ze mną trenują. Każdemu życzę takiej motywacji, jaką ja od nich dostaję.
Co było dla Ciebie największą blokadą w rozpoczęciu własnego biznesu? Jak ją pokonałaś?
Pomysł na założenie firmy miałam od dawna. Chciałam się w końcu usamodzielnić i budować coś na moich zasadach, z odpowiednim podejściem i wizją. Blokada, która trwa nadal to pandemia koronawirusa. Założyłam firmę na 2 tygodnie przed jej wybuchem, 2 marca 2020 roku. Zmierzyłam się i nadal mierzę z pokonywaniem trudności, jakie niesie za sobą epidemia i kryzys.
Co najbardziej Cię zaskoczyło w prowadzeniu biznesu online?
Dynamiczny rozwój, szybkość podejmowania decyzji i radzenie sobie z trudnościami. Żeby budować i prowadzić biznes, w czasie pandemii istotnie ważne jest przystosowywanie się do zmian, które wymagają podejmowania trudnych decyzji, co powoduje różnego rodzaju trudności, które trzeba przezwyciężać. Z tyłu głowy zawsze mam plan A, B, C… a nawet czasami konieczny plan Z.
Jak planujesz swój rozwój i rozwój swojej marki w 2021 roku?
Nie wiadomo co przyniesie ten rok, dlatego ja osobiście jestem gotowa na dynamiczne zmiany i nowe pomysły. Z pewnością zorganizuję obóz fitnessowy Forma na lata, a jak się uda to również wyjazd na metamorfozę. Planuję zajęcia fitness w plenerze, pod nazwą Trening Bez Ograniczeń. Oczywiście czekam na otwarcie siłowni i powrót na salę treningową z podopiecznymi. W tym roku chciałabym dopieścić to, co stworzyłam przez ostatni rok. Przełomowym projektem będzie stworzenie mojej pierwszej książki, którą chciałabym wydać na początku w formie ebooka.
Co poradziłabyś innym kobietom, które dopiero rozpoczynają budować swój biznes online?
Po pierwsze, gratuluję im świetnej decyzji! Po drugie, bez owijania w bawełnę. Jeśli chcesz, aby Twój biznes się rozwijał to… Przygotuj się na ciężką pracę, nawet w weekendy. Działaj regularnie i systematycznie. Planuj i mierz rentowność projektów. Kontroluj, co się sprawdza, a co nie. I koniecznie… ucz się! Ja przez ten rok prowadzenia działalności skończyłam masę kursów i szkoleń. Przeczytałam kilkadziesiąt książek i poradników. Zaliczyłam kilkanaście konsultacji marketingowych, prawnych czy coachingowych. Każdą wolną chwilę poświęcaj na swój rozwój!
DOMINIKA WAKSMUDZKA
Jestem Fitness Coachem posiadającym 7-letnie doświadczenie w branży fitness. Trenerka personalna, instruktorka fitness i właścicielka firmy Forma na lata. Organizatorka Obozu Forma na lata, zajęć fitness na sali treningowej, online i maratonów. Jestem inicjatorką programu Metamorfoza na lata. Stoję za sukcesem wielu kobiet, budując społeczność #RobięFormęNaLata, która liczy ponad 1400 osób.
Pomagam kobietom w rozpoczęciu lub kontynuowaniu przygody z treningiem, zadbaniu o swoje ciało i umysł, a także prowadzenia zdrowego stylu życia. Przy tym spełniam ich marzenia w budowaniu wymarzonej sylwetki, budowaniu własnej wartości i osiągania swoich celów treningowych i dietetycznych. Wspieram je w odnalezieniu motywacji, uwolnieniu swojego potencjału, zwiększenia pewności siebie. Sprawiam, że aktywność fizyczna, zdrowy styl życia i odżywiania stają się codziennością, a przy tym nieodłącznym elementem życia.
Stawiam na indywidualne podejście, co chwalą sobie moi podopieczni, którzy sami mówią, że łączy nas więcej niż trening!
Monika Pałarz, czyli biznes i nutka aRtyzmu
Co daje Ci największą satysfakcję w prowadzeniu biznesu i motywuje do rozwoju?
Prowadzenie własnego biznesu, to niewątpliwie bardzo trudne zadanie. Jest to projekt na wiele długich lat. Potrzeba nie lada zacięcia i cierpliwości, żeby wytrwać w swoim postanowieniu. Praca ,, na swoim” jest wyzwalająca i to była jedna z głównych inspiracji do założenia mojej firmy. Po prostu odpowiadam za wszystko i mam większą kontrolę nad swoimi przychodami.
Co było dla Ciebie największą blokadą w rozpoczęciu własnego biznesu? Jak ją pokonałaś?
Największą blokadą dla mnie były kwestie administracyjne i księgowe ze względu na to, że posiadam firmę w Niemczech, a moim targetem są polskie właścicielki firm. Blisko rok szukałam księgowej, która jest w stanie prowadzić moją księgowość międzynarodową i do tego biznesu online. Z mojego doświadczenia wynika, że sprzedaż online, nie jest zbyt rozpowszechniona wśród księgowych.
Co najbardziej Cię zaskoczyło w prowadzeniu biznesu online?
Około pół roku intensywnie interesowałam się światem Internetu, zanim weszłam w jego szeregi (początkowo jako blogerka). Więc ogólne zasady mnie nie dziwiły, ale szczegóły, które wychodzą w trakcie prowadzenia biznesu, już tak. Zaskakują mnie i to bardzo. Na pewno dziwi mnie też co jakiś czas to, że non stop uczę się o sobie nowych rzeczy. Najczęściej średnio-miłych, związanych z nieznanymi mi dotąd blokadami. Ale wzbogaca mnie to i za jakiś czas, kiedy już wszystko się osadzi w głowie, będę dużo mądrzejsza, niż jestem teraz. To jest coś, na co z chęcią czekam ?
Jak planujesz swój rozwój i rozwój swojej marki w 2021 roku
Chcę, aby każda polska właścicielka firmy posiadała choć jeden kurs online w swojej ofercie. Nie ma dla mnie znaczenia, czy zrobi kurs online z moją pomocą (choć byłoby mi bardzo miło i zapraszam na konsultacje https://monikapalarz.pl/kontakt/ ), czy u kogoś innego. Dużo osób korzysta z moich bezpłatnych rad i działa. I to się dla mnie liczy. Żeby działać i tworzyć kursy online, bo to one mogą przynieść nam realne dochody pasywne, a w rezultacie szeroko pojmowaną wolność.
Co poradziłabyś innym kobietom, które dopiero rozpoczynają budować swój biznes online?
Najważniejsze na początek jest według mnie posiadanie zaplecza księgowego i ofertowego. Popełniłam ten błąd, budując swoją markę osobistą i przy napływie dużej ilości zgłoszeń – nie dawałam rady; nie wiedziałam, co oferować i bardzo często odmawiałam współpracy. Szkoda tego stresu, którego się najadłam w tamtym czasie.
MONIKA PAŁARZ
Pierwsza w Polsce Ekspertka kursów online działająca na Tik Toku.
Właścicielka marki Wirtualnie Pomocna. Posiada firmę w Niemczech. Pomaga zdalnie polskim właścicielkom firm tworzyć ich pierwsze kursy online autorską metodą. Twórczyni idei i metodyki ,,z nutką aRtyzmu w tle”. Z zamiłowania wokalistka; autorka tomiku wierszy ,,Wolności mi brak” oraz unikatowego szkolenia ,,Jak stworzyć bezpłatną platformę kursową?”. Kocha się uczyć jak i uczyć innych.
CIEKAWOSTKA: Pierwsze korepetycje poprowadziła w drugiej klasie podstawówki.
Od końca 2017 roku działa w sieci. Ma za sobą ponad 6 000 godzin teorii i praktyki w biznesie online.
Katarzyna Szelągowska, czyli Kobieta, która o rzęsach wie wszystko
Co daje Ci największą satysfakcję w prowadzeniu biznesu i motywuje do rozwoju?
Najbardziej cieszą mnie pozytywne opinie kursantek, to jest najcenniejsze, bo pokazuje mi, że to, co robię, ma sens i się komuś przydaje. Lubię pomagać, nie tylko dawać wiedzę za pieniądze, ale również zwyczajnie pomagać. Więc tym bardziej się cieszę, jak wiem, że moi obserwatorzy np. na IG korzystają z moich porad.
Co było dla Ciebie największą blokadą w rozpoczęciu własnego biznesu? Jak ją pokonałaś?
Myślę, ze tak jak u wielu osób – strach – przed nowym i nieznanym, przed brakiem dochodów, przed porażką. W pokonaniu tego pomogła mi po prostu niechęć do poprzedniej pracy i bardzo duża chęć zmiany. Odwlekałam to 2 lata, aż w końcu się odważyłam. Nie było łatwo, ponieważ w poprzednim zawodzie pracowałam 11 lat.
Co najbardziej Cię zaskoczyło w prowadzeniu biznesu online?
Największym zaskoczeniem było to, że faktycznie można na tym zarobić. Wiadomo mam pracę, którą uwielbiam, ale nie oszukujmy się pracuję, by zarabiać i świat online to był mój strzał w dziesiątkę. Może też zaczęłam w dobrym momencie, bo rok przed pandemią i byłam jedną z pierwszych stylistek rzęs w Polsce, która miała swoje szkolenia online.
Jak planujesz swój rozwój i rozwój swojej marki w 2021 roku?
Zauważyłam, że muszę działać. Muszę mieć nowe wyzwania, by w pełni cieszyć się swoją pracą. Rok 2021 będzie rokiem instruktorów Lash Me! – czyli moja firma będzie działa w różnych rejonach Polski, będzie nas więcej, będziemy bardziej widoczne. Co za tym idzie to oczywiście większa rozpoznawalność marki.
Co poradziłabyś innym kobietom, które dopiero rozpoczynają budować swój biznes online?
Próbować i się nie bać, lub bać się, bo podobno strach przed zmianą jest czymś naturalnym. Ale starać się nie odkładać tego, tylko działać, bo później będzie się żałować, że nie zaczęło się wcześniej.
KATARZYNA SZELĄGOWSKA
– właścicielka pierwszego w PL magazynu rzęsowego,
– organizatorka największej w PL konferencji oraz mistrzostw stylizacji rzęs,
– wykładowca i sędzia na polskich oraz międzynarodowych konferencjach i mistrzostwach,
– właścicielka salonu kosmetycznego,
Podsumowanie
Czy Ty, tak jak ja czujesz tę dawkę emocji, którą przekazały nasze bohaterki? Mam nadzieję, że zainspirują Cię i uświadomią, jak ważne jest budowanie legalnego biznesu i że tylko taki ma szansę przetrwać i przynosić stabilne zyski.
Ale to jeszcze nie wszystkie Kobiety, które odpowiedziały na nasze pytania! Za kilka dni ukaże się kolejna część, w której poznasz kolejne, inspirujące Kobiety Biznesu.
Koniecznie daj znać w komentarzu, jaka jest Twoja lekcja z lektury tego artykułu i wypowiedzi z wywiadów.
Podziel się tą kampanią z innymi. Poinformuj świat. W ten sposób podziękujesz także za naszą pracę.
Wszystkie posty edukacyjne oraz sylwetki Kobiet, które wzięły udział w kampanii i podzieliły się swoim doświadczeniem, znajdują się na moim Instagramie (obserwuj) oraz Facebooku (polub).
Wszystkiego Legalnego!
Ilona Przetacznik
Przeczytaj drugą część artykułu >>> TUTAJ